U PajGejm programima koje smo do sada videli korisnik nije mogao da utiče na njihov rad, osim da prekine program. Ovakve programe možemo da uporedimo sa gledanjem filmova - korisnik je u suštini gledalac.
U narednom poglavlju ćemo se baviti programima u kojima korisnik ima aktivnu ulogu i može da utiče na rad programa koristeći miša i tastaturu. Postoje dva osnovna načina da naš program „zna” kada je korisnik reagovao.
Jedan način je očitavanje stanja miša i tastature. Iz programa možemo da pitamo koja je trenutna pozicija miša, da li je neki taster trenutno pritisnut i slično.
Drugi način je korišćenje sistemskih događaja. Svaka akcija korisnika (pritisak na taster miša ili tastature, otpuštanje tastera, pomeranje miša i slično) je događaj, a mi u programima možemo da dobijemo informacije o takvim događajuma i da reagujemo na njih.
U nastavku ćemo upoznati oba ova načina koji omogućavaju našim programima da reaguju na akcije korisnika.
Petlja.org koristi kolačiće kako bi vam pružao najbolje korisničko iskustvo. Nastavkom korišćenja sajta smatraćemo da ste saglasni sa korišćenjem kolačića. Saznajte više
U redu
Obaveštenje
Molimo vas da popunite sva polja obeležena kao obavezna.Desila se greška prilikom slanja vašeg odgovora.Vaš odgovor je zabeležen. Hvala!Vaši odgovori su zabeleženi. Hvala!