$$ \newcommand{\floor}[1]{\left\lfloor{#1}\right\rfloor} \newcommand{\ceil}[1]{\left\lceil{#1}\right\rceil} \renewcommand{\mod}{\,\mathrm{mod}\,} \renewcommand{\div}{\,\mathrm{div}\,} \newcommand{\metar}{\,\mathrm{m}} \newcommand{\cm}{\,\mathrm{cm}} \newcommand{\dm}{\,\mathrm{dm}} \newcommand{\litar}{\,\mathrm{l}} \newcommand{\km}{\,\mathrm{km}} \newcommand{\s}{\,\mathrm{s}} \newcommand{\h}{\,\mathrm{h}} \newcommand{\minut}{\,\mathrm{min}} \newcommand{\kmh}{\,\mathrm{\frac{km}{h}}} \newcommand{\ms}{\,\mathrm{\frac{m}{s}}} \newcommand{\mss}{\,\mathrm{\frac{m}{s^2}}} \newcommand{\mmin}{\,\mathrm{\frac{m}{min}}} \newcommand{\smin}{\,\mathrm{\frac{s}{min}}} $$

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.

Programiranje grafike pomoću Pygame

Veoma interesantan domen primene programiranja je izrada programa koji koriste grafičke mogućnosti računara, tj. mogućnost iscrtavanja oblika, prikaza slika, kreiranja animacija i simulacija i slično. Takve su, na primer, računarske igre koje obično podrazumevaju da korisnik mišem ili tastaturom upravlja nekim likom koji se prikazuje na ekranu i šeta se kroz virtuelni svet, savlađujući prepreke i boreći se protiv neprijatelja. Programski jezik Pajton (Python) nudi neke grafičke mogućnosti i u sklopu svoje standardne biblioteke (na primer kornjačina grafika). Ipak, za naprednije mogućnosti i programiranje igara obično se koristi neka naprednija biblioteka. Jedna takva, pogodna za učenje programiranja računarske grafike je biblioteka PyGame, koja je predstavljena u nastavku.

Sadržaj