$$ \newcommand{\floor}[1]{\left\lfloor{#1}\right\rfloor} \newcommand{\ceil}[1]{\left\lceil{#1}\right\rceil} \renewcommand{\mod}{\,\mathrm{mod}\,} \renewcommand{\div}{\,\mathrm{div}\,} \newcommand{\metar}{\,\mathrm{m}} \newcommand{\cm}{\,\mathrm{cm}} \newcommand{\dm}{\,\mathrm{dm}} \newcommand{\litar}{\,\mathrm{l}} \newcommand{\km}{\,\mathrm{km}} \newcommand{\s}{\,\mathrm{s}} \newcommand{\h}{\,\mathrm{h}} \newcommand{\minut}{\,\mathrm{min}} \newcommand{\kmh}{\,\mathrm{\frac{km}{h}}} \newcommand{\ms}{\,\mathrm{\frac{m}{s}}} \newcommand{\mss}{\,\mathrm{\frac{m}{s^2}}} \newcommand{\mmin}{\,\mathrm{\frac{m}{min}}} \newcommand{\smin}{\,\mathrm{\frac{s}{min}}} $$

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.

Naredba for - vežbanje

U ovom delu ćemo samo uvežbavati upotrebu for naredbe.

Zadaci

Tri puta gore-dole

Karel se nalazi na pravougaonoj tabli od 5 redova i 7 kolona i treba da stigne do donjeg desnog polja.

Karel treba tri puta da ponovi jednu složenu radnju, a to je: da pređe u sledeću (desnu) kolonu, ode do njenog vrha, ode još jednu kolonu desno, siđe do prvog reda i na kraju da se okrene ka poslednjoj koloni da bi se pripremio za sledeće ponavljanje.

Dopunite program, vodeći računa da se brojač u for naredbama koje dodajete ne zove i (to ime je već upotrebljeno u spoljnoj petlji).

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

(Karel_for_up_col_down_col_constant)

Donesi sve sa table

Karel treba da donese svih 12 loptica na polazno polje.

Karel treba četiri puta da pređe u sledeću kolonu i isprazni je, a na kraju da dođe na polazno polje i ostavi sve loptice. Karel će isprazniti kolonu ako tri puta ponovi korak napred i uzimanje, a zatim se vrati na početak kolone u isti položaj.

Dopunite program.

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

(Karel_for_fetch_from_matrix)

Trostruka petlja

Sada se na svakom od 6 polja nalazi po 4 loptice, slično prethodnom zadatku. Karel treba da donese sve 24 loptice na polazno polje.

Ovaj program se od prethodnog razlikuje po tome što naredba uzmi() treba da stoji u dodatnoj petlji, trećoj u dubinu. Takođe, razlikuje se i broj loptica koje Karel na kraju programa ostavlja na polazno polje. Možete da iskopirate prethodni program i prepravite ga.

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

(Karel_for_fetch_60_from_matrix)

Popni se pa siđi

Karel treba da se popne uz prve stepenice, a zatim da siđe niz druge i završi u donjem desnom uglu.

Sada nam trebaju samo dve petlje jedna za drugom (ne ugnežđene). U prvoj petlji Karel treba da se popne uz prve, a u drugoj da siđe niz druge stepenice. U svakoj petlji Karel treba da obavi po 4 radnje koje predstavljaju jedan korak uz ili niz stepenice.

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

(Karel_for_stairs_constant)

Sakupi loptice na stepenicama

Karel ponovo treba da završi u donjem desnom uglu, a usput treba da uzme sve loptice.

Dobar način da se reši ovaj zadatak je da se počne od rešenja prethodnog zadatka. Preporuka: iskopirajte rešenje prethodnog zadatka ovde, a zatim ubacite petlje za uzimanje loptica.

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

(Karel_for_stairs_and_balls_constant)