Prijavi problem


Obeleži sve katergorije koje odgovaraju problemu

Jos detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link
Na žalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo Vaš zahtev.
Molimo Vas da pokušate kasnije.

Zbirka kratkih pitanja iz programiranja za šesti i sedmi razred

PyGame - догађаји

Питање 1.*

Означи које од наредби је потребно у PyGame програму навести да би током његовог извршавања догађај био исправно регистрован.

    Q-174: Изабери тачан одговор:
  • import pygame
  • Тачно
  • pygame.display.update()
  • Нетачно
  • pygame.display.set_mode()
  • Тачно
  • prozor.fill()
  • Нетачно
  • pygame.init()
  • Тачно

Питање 2.

Догађај затварања прозора је у PyGame библиотеци означен са:

    Q-175: Изабери тачан одговор:
  • pygame.QUIT
  • Тачно
  • pygame.EXIT
  • Нетачно
  • pygame.CLOSE
  • Нетачно

Питање 3.*

Означи тачна тврђења.

    Q-176: Изабери тачан одговор:
  • Позивом функције pygame.event.wait() се зауставља рад програма на 1 секунду.
  • Нетачно
  • Функција pygame.event.wait() враћа информацију о томе који се догађај десио.
  • Тачно
  • Уколико се до позива функције pygame.event.wait() десило више догађаја који нису обрађени функција ће вратити информацију о последњем.
  • Нетачно
  • Уколико у тренутку позива pygame.event.wait() нема необрађених догађаја функција даје поруку о грешци.
  • Нетачно
  • Уколико у тренутку позива pygame.event.wait() нема необрађених догађаја рад програма се зауставља до првог наредног догађаја.
  • Тачно

Питање 4.**

Који од програма ће при покретању радити све док корисник не затвори прозор?

  1. import pygame as pg
    pg.init()
    prozor = pg.display.set_mode((300, 300))
    prozor.fill(pg.Color("white"))
    pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100))
    pg.display.update()
    pg.quit()
    
  2. import pygame as pg
    pg.init()
    prozor = pg.display.set_mode((300, 300))
    prozor.fill(pg.Color("white"))
    pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100))
    pg.display.update()
    while pg.event.wait().type == pg.QUIT:
      pass
    pg.quit()
    
  3. import pygame as pg
    pg.init()
    prozor = pg.display.set_mode((300, 300))
    prozor.fill(pg.Color("white"))
    pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100))
    pg.display.update()
    if pg.event.wait().type != pg.QUIT:
      pass
    
  4. import pygame as pg
    pg.init()
    prozor = pg.display.set_mode((300, 300))
    prozor.fill(pg.Color("white"))
    pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100))
    pg.display.update()
    while pg.event.wait().type != pg.QUIT:
      pass
    pg.quit()
    
    Q-177: Изабери тачан одговор:
  • 1
  • Нетачно
  • 2
  • Нетачно
  • 3
  • Нетачно
  • 4
  • Тачно

Питање 5.*

Нека је дат следећи програм.

import pygame as pg
pg.init()
prozor = pg.display.set_mode((300, 300))
prozor.fill(pg.Color("white"))
kraj = False
while not(kraj):
  dogadjaj = pg.event.wait()
  if dogadjaj.type == pg.QUIT:
    kraj = True
  elif dogadjaj.type == pg.KEYDOWN:
    pg.draw.rect(prozor, pg.Color("yellow"), (50, 50, 200, 100))
    pg.display.update()
pg.quit()

Означи тачна тврђења.

    Q-178: Изабери тачан одговор:
  • Уколико корисник притисне тастер са стрелицом на доле биће приказан жути правоугаоник.
  • Нетачно
  • Уколико корисник притисне било који тастер биће приказан жути правоугаоник.
  • Тачно
  • Покушај затварања прозора ће бити неуспешан, тј. прозор неће бити затворен, уколико претходно корисник није покренуо догађај pg.KEYDOWN.
  • Нетачно
  • Затварање прозора је могуће и пре појаве/обраде догађаја pg.KEYDOWN.
  • Тачно

Питање 6.*

Које догађаје ствара клик тастером?

    Q-179: Изабери тачан одговор:
  • pygame.CLICKED
  • Нетачно
  • pygame.KEYDOWN
  • Нетачно
  • pygame.KEYPRESSED
  • Тачно
  • pygame.KEYUP
  • Тачно

Питање 7.**

Ако је реакција на догађаје дефинисана наредним кодом, шта је потребно да корисник уради да би плави круг био видљив?

while not(kraj):
  dogadjaj = pygame.event.wait()
  if dogadjaj.type == pygame.QUIT:
    kraj = True
  elif dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN:
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (200, 200), 100)
    pygame.display.update()
  elif dogadjaj.type == pygame.KEYUP:
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("red"), (200, 200), 100)
    pygame.display.update()
    Q-180: Изабери тачан одговор:
  • Плави круг ће постати и остати видљив након првог клика било ког тастера.
  • Нетачно
  • Плави круг не може бити видљив, јер одмах по исцртавању бива прецртан црвеним кругом.
  • Нетачно
  • Плави круг ће бити видљив онолико дуго колико је тастер притиснут.
  • Тачно

Питање 8.**

Какво је понашање програма задато следећим кодом?

while not(kraj):
  dogadjaj = pygame.event.wait()
  if dogadjaj.type == pygame.QUIT:
    kraj = True
  elif dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN:
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (200, 200), 100)
    pygame.display.update()
  pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("red"), (200, 200), 100)
  pygame.display.update()
    Q-181: Изабери тачан одговор:
  • Плави круг ће постати и остати видљив након првог клика било ког тастера.
  • Нетачно
  • Плави круг не може бити видљив, јер одмах по исцртавању бива прецртан црвеним кругом.
  • Тачно
  • Плави круг ће бити видљив онолико дуго колико је тастер притиснут.
  • Нетачно

Питање 9.**

Какво је понашање програма задато следећим кодом?

while not(kraj):
  dogadjaj = pygame.event.wait()
  if dogadjaj.type == pygame.QUIT:
    kraj = True
  elif dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN:
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (200, 200), 100)
    pygame.display.update()
  pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("red"), (200, 200), 100)
  pygame.display.update()
    Q-182: Изабери тачан одговор:
  • Плави круг ће постати и остати видљив након првог клика било ког тастера.
  • Нетачно
  • Плави круг не може бити видљив, јер одмах по исцртавању бива прецртан црвеним кругом.
  • Тачно
  • Плави круг ће бити видљив онолико дуго колико је тастер притиснут.
  • Нетачно

Питање 10.*

Којим од понуђених линија кода се врши провера да ли је притиснут тастер слова A?

  1. if (dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN) and (dogadjaj.key == pygame.K_a):
    
  2. if (dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN) or (dogadjaj.key == pygame.K_a):
    
  3. if (dogadjaj.type == pygame.K_a):
    
    Q-183: Изабери тачан одговор:
  • 1
  • Нетачно
  • 2
  • Нетачно
  • 3
  • Нетачно