PyGame - једноставне фигуре¶
Питање 1.¶
Следећом наредбом ће прозору бити додат правоугаоник.
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (70, 105, 150, 205))
Које су његове димензије?
- 75 x 105
- Нетачно
- 80 x 100
- Нетачно
- 150 x 205
- Тачно
- 35 x 55
- Нетачно
Q-209: Изабери тачан одговор:
Питање 2.¶
Нека су дате следеће наредбе
# naredba 1
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (75, 75, 150, 50))
# naredba 2
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (75, 75, 140, 40), 10)
Којом од понуђених наредби је могуће прозору додати правоугаоник као на слици?
- Наредбом 1
- Тачно
- Наредбом 2
- Нетачно
- Обема наредбама се дефинише правоугаоник траженог изгледа.
- Нетачно
Q-210: Изабери тачан одговор:
Питање 3.*¶
Нека је дат следећи код
import pygame as pg
pg.init()
prozor = pg.display.set_mode((300, 200))
prozor.fill(pg.Color("white"))
# POZICIJA 1
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (75, 75, 150, 50),1)
# POZICIJA 2
pg.display.update()
pg.time.wait(5000)
pg.quit()
и нека је дата наредба
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100))
Шта би од понуђених корака резултирало програмом чијим би се покретањем добио прозор као на слици?
- Додавањем наведене наредбе на позицију 1.
- Нетачно
- Додавањем наведене наредбе на позицију 2.
- Нетачно
- Додавањем наведене наредбе на било коју од означених позиција.
- Нетачно
- Дата команда не дефинише одговорајући правоугаоник.
- Тачно
Q-211: Изабери тачан одговор:
Питање 4.¶
Шта ће бити приказано покретањем наредног програма?
import pygame as pg
pg.init()
prozor = pg.display.set_mode((250, 200))
prozor.fill(pg.Color("white"))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 50, 50))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("blue"), (100, 50, 50, 50))
pg.display.update()
pg.time.wait(5000)
pg.quit()
Упиши ознаку једног од понуђених одговора који сматраш тачним.
Одговор:
Питање 5.*¶
Шта ће бити приказано покретањем наредног програма?
import pygame as pg
pg.init()
prozor = pg.display.set_mode((250, 200))
prozor.fill(pg.Color("white"))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 50, 100))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("blue"), (50, 100, 50, 50))
pg.display.update()
pg.time.wait(5000)
pg.quit()
Упиши ознаку једног од понуђених одговора који сматраш тачним.
Одговор:
Питање 6.*¶
Нека су дате следеће наредбе
# Наредба 1
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (200, 200, 50, 50))
# Наредба 2
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (150, 150, 50, 50))
# Наредба 3
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (50, 50, 200, 200))
Којом се од датих наредби ће дефинише црвени квадрат димензија 50 x 50
у доњем десном углу прозора димензија 200 x 200
(види слику)?
- Наредба 1
- Тачно
- Наредба 2
- Нетачно
- Наредба 3
- Нетачно
- Ниједан од понуђених одговора није тачан.
- Нетачно
Q-212: Изабери тачан одговор:
Питање 7.**¶
Дат је непотпун код једног PyGame програма.
import pygame as pg
pg.init()
prozor = pg.display.set_mode((350, 350))
prozor.fill(pg.Color("white"))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (100, 100, 50, 50), 1)
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), _______, 1)
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), _______, 1)
pg.display.update()
pg.time.wait(5000)
pg.quit()
Чиме треба попунити означена места у коду да би резултат извршавања програма био приказ прозора дат на слици?
- (75, 75, 75, 75) и (50, 50, 100, 100)
- Тачно
- (50, 75, 75, 75) и (25, 75, 100, 100)
- Нетачно
- (75, 75, 100, 100) и (50, 50, 150, 150)
- Нетачно
- Ниједан од понуђених одговора није тачан.
- Нетачно
Q-213: Изабери тачан одговор:
Питање 8.**¶
Дат је непотпун код једног PyGame програма.
import pygame as pg
pg.init()
prozor = pg.display.set_mode((350, 350))
prozor.fill(pg.Color("white"))
prozor.fill(pg.Color("white"))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("orange"), (50, 50, 200, 200))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (90, 90, 40, 40))
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), ___________)
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (130, 170, 40, 40))
pg.display.update()
pg.time.wait(5000)
pg.quit()
Допуни непотпуну команду тако да покретањем програма буде приказан прозор као на слици.
- (90, 170, 40, 40)
- Нетачно
- (130, 90, 40, 40)
- Нетачно
- (170, 90, 40, 40)
- Тачно
- Ниједан од понуђених одговора није тачан.
- Нетачно
Q-214: Изабери тачан одговор:
Питање 9.¶
Шта ће бити додато прозору апликације након наредне команде?
pg.draw.circle(prozor, pg.Color("blue"), (150, 150), 30, 1)
- Круг.
- Нетачно
- Кружница.
- Тачно
- Лопта.
- Нетачно
Q-215: Изабери тачан одговор:
Питање 10.*¶
Следећом наредбом се прозору додаје једна кружница.
pg.draw.circle(prozor, pg.Color("blue"), (150, 150), 30, 1)
Међу понуђеним тврђењима означи тачна.
- Полупречник кружнице је 150.
- Нетачно
- Полупречник кружнице је 30.
- Тачно
- Центар кружнице је у тачки са координатама (30,1).
- Нетачно
- Да би цела кружница била видљива ширина и висина прозора морају бити најмање 300 пиксела.
- Тачно
Q-216: Изабери тачан одговор:
Питање 11.*¶
Нека је квадрат дефинисан следећом наредбом.
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (75, 75, 150, 150), 1)
Уколико је у квадрат уписан круг, које су координате његовог центра, а чему је једнака дужина његовог полупречника.
- Координате центра су (75, 75), а полипречник је једнак 150.
- Нетачно
- Координате центра су (75, 75), а полипречник је једнак 75.
- Нетачно
- Координате центра су (150, 150), а полипречник је једнак 75.
- Тачно
- Ниједан од понуђених одговора није тачан.
- Нетачно
Q-217: Изабери тачан одговор:
Питање 12.*¶
Нека су квадрат и кружница задати следећим наредбама
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (xk, yk, a, a), 1)
pg.draw.circle(prozor, pg.Color("blue"), (x, y), r, 1)
Уколико је кружница уписана у квадрат означи тачна тврђења.
- Важи да је r = a.
- Нетачно
- Важи да је xk = x, као и yk = y.
- Нетачно
- Центар кружнице се налази у пресеку дијагонала квадрата.
- Тачно
Q-218: Изабери тачан одговор:
Питање 13.*¶
Који од понуђених кодова
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (100, 50, 50, 50), 1) pg.draw.circle(prozor, pg.Color("blue"), (100, 100), 50, 1)
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (100, 50, 50, 50), 1) pg.draw.circle(prozor, pg.Color("blue"), (125, 125), 25, 1)
pg.draw.rect(prozor, pg.Color("black"), (100, 50, 50, 50), 1) pg.draw.circle(prozor, pg.Color("blue"), (175, 125), 50, 1)
резултира исцртавањем квадрата и круга који се додирују у једној тачки?
Одговор: