Садржај
1. Робот Карел - Линијски програми и бројачка петља
1.1. Линијски програми
1.2 Вежбање
1.3. Бројачка петља for
1.4. Квиз
1.5. Вежбање
2. Робот Карел - Условна петља и гранање
2.1. Условне петље
2.2. Вежбање
2.3. Гранање
2.4. Квиз
2.5. Вежбање
3. Робот Карел - Задаци за вежбање
3.1. Робот Карел - задаци за вежбање
4. Корњача графика - Линијски програми и петље
4.1. Наредбе корњаче
4.2. Линијски програми
4.3. Петље
4.4. Квиз
4.5. Вежбање
5. Корњача графика - Гранање, угнежђене петље, функције, торке и листе
5.1. Гранање
5.2. Угнежђене петље
5.3. Функције
5.4. Торке и листе
5.5. Квиз
5.6. Вежбање
6. Корњача графика - Задаци за вежбање
6.1. Корњача графика - задаци вежбање
7. Израчунавања - Изрази, оператори, променљиве
7.1. Основне аритметичке операције и примена
7.2. Променљиве - имена придружена подацима
7.3. Тестирање и дебаговање програма
7.4. Квиз
7.5. Вежбање
7.6. Израчунавања - додатни задаци
8. Израчунавања - Цели и реални бројеви, дељење
8.1. Цели и реални бројеви
8.2. Реално и целобројно дељење
8.3. Позициони запис бројева
8.4. Квиз
8.5. Вежбање
8.6. Цели и реални бројеви, дељење - додатни задци
9. Израчунавања - Коришћење и дефинисање функција
9.1. Коришћење функција
9.2. Дефинисање функција
9.3. Квиз
9.4. Вежбање
10. Израчунавања - Задаци за вежбање
10.1. Израчунавања - задаци за вежбање
11. Гранање
11.1. Гранање
11.2. Комбинација више логичких услова
11.3. Конструкција if-elif-else
11.4. Квиз
11.5. Вежбање
11.6. Гранање - додатни задтак
12. Понављање - петље
12.1. Понављање - петља for
12.2. Понављање - условна петља while
12.3. Угњежђене петље
12.4. Квиз
12.5. Вежбање
12.6. Петље - додатни задтак
13. Контрола тока - Задаци за вежбање
13.1. Контрола тока - задаци вежбање
14. Структуре података
14.1. Торке и листе
14.2. Функције за рад са торкама и листама
14.3. Ниске
14.4. Скупови и речници
14.5. Квиз
14.6. Вежбање
15. Примена петље у структурама података
15.1. Примена петље у торци, листи и ниски
15.2. Учитавање и обрада листе
15.3. Примена петље у речнику
15.4. Квиз
15.5. Вежбање
16. Откривање и исправљање грешака и коришћење дебагера
16.1. Дебаговање на рачунару у програму IDLE

5.4. Торке и листе

Некада су нам корисни подаци који садрже више различитих вредности, тако да се у сваком кораку петље користи друга вредност. Најједноставнији начин да тако нешто постигнемо је да употребимо торку вредности или листу вредности (о чему ће бити много више речи у лекцији у којој ћемо се бавити структурама података). Погледајте неколико примера ове технике.

Торка

Шарени квадрат - петља

Допуни претходни програм тако да црта шарени квадрат чије су боје страница редом црвена, зелена, плава и жута.

За решавање задатка згодно је употребити торку у којој ће се упамтити четири ниске које представљају називе те четири боје на енглеском језику (такву торку можемо дефинисати помоћу boje = ("red", "green", "blue", "yellow")). У сваком кораку петље боја ће се постављати на i-ти елемент те торке, где је i бројачка променљива која редом узима вредности 0, 1, 2 и 3 (i-том елементу торке boje можемо приступити навођењем boje[i]).

На пример, када кажемо boje[0], то ће се односити на први елемент у торци тј. у нашем конкретном случају то је црвена боја „red”.

Листа

Звезда без пресецања

Напиши програм у којем корњача црта звезду без цртања унутрашњег петоугла, као на следећој слици.

https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/OnlineNastava/kurs-sesti/kornjaca-zvezda.png

Овај задатак смо већ решавали уз помоћ гранања, али решење можемо добити и уз помоћ двочлане листе. У листу се могу поставити углови од 72 и -144 степена и у сваком кораку окретати улево за један од та два угла (окрет удесно за 144 степена је једнак окрету улево за -144 степена), наизменично. Угловима из листе приступа се наизменично, тј. приступа се угловима на позицији 0, затим 1, па 0, па 1, и тако даље. Ово се може остварити тако што се у сваком кораку приступи углу у листи на позицији која се добије као остатак при дељењу променљиве i бројем два (подсетимо се, тај остатак се може израчунати помоћу i % 2). У складу са тим исправи наредни програм.

Претходна лекција
Следећа лекција
A- A+
Тема
Темa

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.