Садржај
1. Робот Карел - линијски програми и бројачка петља
1.1. Линијски програми
1.2. Бројачка петља for
1.4. Квиз
1.3. Вежбање
2. Робот Карел - условна петља и гранање
2.1. Условне петље
2.2. Гранање
2.3. Квиз
2.4. Вежбање
3. Робот Карел - задаци за вежбање
3.1. Робот Карел - задаци за вежбање
4. Корњача графика - линијски програми и петље
4.1. Наредбе корњаче
4.2. Линијски програми
4.3. Петље
4.4. Квиз
4.5. Вежбање
5. Корњача графика - гранање, процедуре, торке/листе
5.1. Гранање
5.2. Угнежђене петље
5.3. Процедуре
5.4. Торке/листе
5.5. Квиз
5.6. Вежбање
6. Корњача графика - задаци за вежбање
6.1. Корњача графика - задаци вежбање
7. Израчунавања - изрази, оператори, променљиве
7.1. Основне аритметичке операције и примена
7.2. Променљиве - имена међурезултата
7.3. Тестирање и дебаговање програма
7.4. Квиз
7.5. Вежбање
8. Израчунавања - цели и реални бројеви, дељење
8.1. Цели и реални бројеви
8.2. Реално и целобројно дељење
8.3. Позициони запис бројева
8.4. Квиз
8.5. Вежбање
9. Израчунавања - коришћење и дефинисање функција
9.1. Коришћење функција
9.2. Дефинисање функција
9.3. Квиз
9.4. Вежбање
10. Израчунавања - задаци за вежбање
10.1. Израчунавања - задаци за вежбање
11. Гранање
11.1. Гранање
11.2. Комбинација више логичких услова
11.3. Конструкција elif
11.4. Квиз
11.5. Вежбање
12. Понављање
12.1. Понављање
12.2. Условна петља
12.3. Угнежђене петље
12.4. Квиз
12.5. Вежбање
13. Контрола тока - задаци за вежбање
13.1. Контрола тока - задаци вежбање
14. Структуре података
14.1. Торке, листе и ниске
14.2. Скупови и речници
14.3. Квиз
14.4. Вежбање
15. Структуре података и петље
15.1. Торке, листе, ниске и петље
15.2. Речници и петље
15.3. Квиз
15.4. Вежбање
16. Откривање и исправљање грешака
16.1. Откривање и исправљање грешака и коришћење дебагера
17. Програмирање 2Д графике - Увод у Pygame
17.1 Увод у Pygame
17.2 Основна структура Пајгејм програма
18. Увод у Pygame - Координатни систем и боје
18.1 Координатни систем
18.2 Боје
18.3 Најважније из ове лекције
18.4 Квиз - координатни систем и боје
19. Цртање основних облика
19.1. Дужи
19.2. Правоугаоници и елипсе
19.3. Кругови и многоуглови
19.4. Најважније из ове лекције
19.5. Домаћи задатак
19.6. Квиз - цртање облика
20. Цртање основних облика
20.1. Симетрија
20.2. Центрирање облика
20.3. Релативно задавање координата и димензија
20.4. Најважније из ове лекције
20.5. Домаћи задатак
20.6. Квиз - Цртање
21. Цртање основних облика - утврђивање
21.1. Релативно задавање координата - утврђивање
21.2. Домаћи задатак
21.3. Квиз - релативне координате и димензије
22. Цртање правилних облика помоћу петљи
25.1. Правилно распоређивање облика
25.2. Генератор случајних бројева
25.3. Распоређивање боја
25.4. Домаћи задатак
25.5. Квиз - петље
23. Угнежђене петље и гранање
23.1. Гранање
23.2. Угнежђене петље
23.3. Домаћи задатак
23.4. Квиз - угнежђене петље и гранање
24. Приказ слика и текста
24.1. Приказ слике и текста
24.2. Слике и текст - квиз
25. Анимације
25.1. Анимације
25.2. Како раде анимације
25.3. Квиз - анимације
26. Анимације задаци
26.1. Анимације задаци
26.2. Анимације домаћи
27. Анимације кретања
27.1. Анимације кретања
27.2. Анимације кретања домаћи
27.3. Квиз - анимације кретања
28. Анимације судара објеката
28.1. Анимације - судари објеката на екрану
28.2. Домаћи - судари објеката на екрану
28.3. Квиз - судари објеката на екрану
29. Догађаји
29.1. Догађаји увод
29.2. Догађаји тастатуре
29.3. Догађаји миша
29.4. Квиз - догађаји
30. Комбиновање догађаја и анимација
32.1. Комбиновање догађаја и анимација
30. 2. Квиз - догађаји и анимације
31. Завршни квиз
31. Завршни квиз

10.1. Израчунавања - задаци за вежбање

Обућа

У једној фабрици обуће прошле године је произведено 356.000 пари ципела и 247.923 пара чизама. Напиши програм који израчунава колико је пари ципела произведено више него пари чизама и колико је укупно произведено пари обуће и колико је укупно произведено комада обуће. Напиши програм тако да исправно ради и када у бројеви дати у задатку другачији.

Провери да ли је програм добро израчунао

Колико има више пари ципела него пари чизама?

Колико укупно има пари ципела и чизама?

Колико укупно има комада обуће?

Карте у возу

Кондуктер је једног дана прегледао карте са бројевима од 276,898 до 277,236. Напиши програм који израчунава колико путника се тог дана возило возом?

Колико се путника возило возом?

Аутомобили

Продавница половних аутомобила има 317 возила. Од тог броја 95 је потпуно исправно. Колико је потребно новца да сви аутомобили постану исправни, ако поправка једног аута кошта 9756 динара.

Сличице

Урош и Растко имају заједно 317 сличица. Растко и Павле имају заједно 295 сличица. Павле и Урош имају заједно 212 сличица. Напиши програм који израчунава и исписује колико сличица има свако од њих.

Провери да ли твој програм исправно израчунава решење.

Колико сличица има Урош?

Колико сличица има Растко?

Колико сличица има Павле?

Израчунај прво колико сви заједно имају сличица.

Провери да ли твој програм и даље ради када се измене вредности улазних података. Израчунај колико Павле има сличица.

Израз

Број 345 увећај 76 пута, па добијени резултат увећај за количник бројева 141126 и 258 (први број јесте дељив са другим). Који се резултат добија? Задатак реши једним изразом (немој да рачунаш пешке).

Провери да ли је твој програм израчунао тачно решење.

Колико је решење?

Оловке

Сташа је 16 оловака платила 3408 динара. Колико ће платити 21 оловку?

Провери да ли твој програм исправно израчунава решење.

Колико кошта 21 оловка?

Куповина

Ана има 8460 динара. Петину новца је потрошила у књижари, а трећину укупне суме у самопослузи. Колико новца је остало Ани?

Решење смо могли добити и помоћу једног израза.

Претходна лекција
Следећа лекција
A- A+

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.