Садржај
Увод
Увод
1 Алгоритми
1.1. Алгоритамски начин размишљања
1.2. Квиз - Алгоритамски начин размишљања
1.3. Подешавања и почетак рада
1.4. Први програм
2. Положај, оријентација и кретање
2.1. Положај и кретање лика
2.2. Квиз - Положај и кретање лика
2.3. Усмеравање лика
2.4. Квиз - Усмеравање лика
3. Низање корака
3.1. Низање корака
3.2. Квиз - Низање корака
4. Цртање
4.1. Корњача графика
4.2. Квиз - Корњача графика
5. Наредбе понављања
5.1. Наредбе понављања
5.2. Квиз - Наредбе понављања
6. Наредбе понављања - вежбање
6. Наредбе понављања - вежбање
7. Систематизација
7. Квиз - Систематизација
8. Гранање
8.1. Условно извршавање (гранање)
8.2. Квиз - гранање
9. Променљиве
9.1. Променљиве
9.2. Квиз - променљиве
10. Променљиве - вежбање
10. Променљиве - вежбање
11. Процедуре
11.1. Процедуре
11.2. Квиз - процедуре
12. Разглашавање
12.1. Разглашавање
12.2. Квиз - разглашавање
13. Листе
13.1. Листе
13.2. Квиз - листе
14. Листе - вежбање
14. Листе - вежбање
15. Звук и музика
15.1. Звук и музика
15.2. Квиз - звук и музика
16. Завршни квиз
16. Завршни квиз

Рачунарство - Увод

Добродошао/Добродошла!

Налазиш се у Петљиној онлајн учионици где смо за тебе припремили часове програмирања за пети разред у програму Скреч (Scratch), који је намањен за визуелно програмирање.

Пред тобом су лекције које прате све оно што је предвиђено да се ради и на редовним часовима Информатике и рачунарства у школи. Лекције су прилагођене твом узрасту. Организовали смо их да имају теоријски део који чине текст, видеи, питалице и након тога долази мини квиз који ће ти помоћи да процениш колико си градива усвојио/усвојила из лекције коју си прошао/прошла.

Након већих целина, припремили смо за тебе тестове којима пратимо твој напредак.

Пре него што пређемо на први час, погледај како изгледа окружење програмског језика Скреч, у коме ћеш вероватно проводити највише времена на часовима који следе.

https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/OnlineNastava/kurs-racunarstvo-peti/pocetak.png

Ово окружење се састоји од великог броја делова и компоненти, од којих су само неки одмах видљиви. На слици су именовани неки од најважнијих делова, а са овим и другим деловима ћемо се детаљније упознати у наредним лекцијама.

Користећи ово окружење моћи ћеш да направиш своју прву анимирану причу, мини игрицу, занимљиву презентацију. Скреч је визуелан језик, то значи да ћеш све ово правити превлачењем одговарајућих блокова, а не писањем наредби. Ако си нестрпљив/нестрпљива да видиш како изгледа једна анимација, направљена у програмском језику Скреч, кликни на слику:

А ако желиш да бациш поглед и на програм који ово ради, кликни овде.

Наредне лекције ће ти помоћи да направиш своје прве програмерске кораке у једном визуелном програмском језику, а текстуално програмирање те чека већ у 6. разреду.

Желимо ти успешан рад!

Претходна лекција
Следећа лекција
A- A+

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.