Садржај
Уводне активности
Радујемо се поновном дружењу!
Уводне активности
Уводни квиз
Уређивање текста
Подебљан текст
Промена боје текста
Искошен текст
Подвучен текст
Копирање/исецање и лепљење текста
Величина и облик слова
Квиз - уређивање текста
Слика у документу
Уметање слике у документ
Величина слике
Позиција слике у односу на текст
Додавање оквира слике
Квиз - уметање слике у документ
Пројектни задатак
Опис пројектног задатка
Преузимање текста са интернета
Преузимање слике са интернета
Безбедно коришћење дигиталних уређаја
Мали подсетник
Опис појектног задатка
Алгоритамски начин размишљања
Мали подсетник
Линијски програми
Програми са понављањем
Програми са гранањем
Аритметика
Променљиве вредности
Разни задаци
Примери са микробитом
Мали подсетник
Линијски програми
Програми са понављањем
Аритметика
Програми са гранањем
Променљиве вредности
Задаци за вежбу

Програми са понављањем

Погледај следећи пример. Објасни Карелу шта треба да уради.

Пример 3

На гомили се налази пет лоптица. Карел треба да сакупи свих пет лоптица и направи корак до поља (6, 1).

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

Помоћ: Карел треба да направи четири корака, затим пет пута да узме лоптицу, па направи још један корак како би стигао на договорено поље.

Замисли да се на гомили налази 1000 лоптица! Колико би ти блокова, али и времена било потребно да саставиш програм?

У том случају много је практичније да примениш петљу у програму.

Када наредба (или група наредби) треба да се изврши више пута, у програму се користи петља.

Уради поново претходни пример, али овог пута применом петље. Да би наредбе биле прегледније, поделили смо их у групе. Кликни на групу Петље. Превуци први блок у простор за слагање. Покушај сам да саставиш програм. Ако не успеш, погледај наш предлог решења.

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

Предлог решења

https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/OnlineNastava/os4_dig_svet/karel_p3.png

Пакујеш ранац за школу… све што треба да ставиш у ранац поређао си на радни сто. И почињеш паковање: свеска, гумица, оловка, свеска, књига, бојица, речник…

Да ли си уочио неку правилност? Да ли се неки кораци понављају тако да можеш да их ставиш у петљу?

Ево и друге ситуације: пакујеш оловку, оловку, оловку. Затим свеску, свеску, свеску, свеску, свеску. Па стављаш књигу, књигу, књигу, књигу.

Да ли си овог пута уочио неку правилност? Које би кораке ставио у петљу и на који начин?

Да ли је упутство „Стави у ранац три оловке, пет свески, па четири књиге“ разумљивије, сажетије?

Пример 4

Ове лоптице су се баш расуле! Добро размотри које кораке Карел треба да направи и колико пута. Ако уочиш да се неки кораци понављају, стави их у петљу!

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

Пример 5

Да би успешно завршио задатак, Карел треба да сакупи пет лоптица које се налазе на крају овог необичног пута. Примени петље у програму и помози му!

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

Помоћ: Испиши сваку наредбу коју треба да изврши и уочи које се од њих понављају. Колико пута? У овом решењу можеш да употребиш две различите петље – за кретање уз зид и за сакупљање лоптица.

Присети се да смо причали и о условним петљама. Када њих користиш?

Вратимо се на пример паковања ранца.

Рецимо да треба да спакујеш „све што је на столу“. Не знаш унапред колико чега има. Како ћеш знати до када то треба да радиш, колико пута?

Можда да кажемо овако: „Све док на столу има предмета, спакуј их у ранац.“

Када није унапред познато колико пута наредба (или група наредби) треба да се понови, у програму се користе условне петље.

Пример 6

На гомили се налазe лоптицe које Карел треба да убаци у рупу. Карел овог пута не зна унапред колико лоптица треба да сакупи. Сваки пут кад покренеш програм на гомили ће се појавити другачији број лоптица.

Погледај решење које је смислио Пера.

Да ли ће овако написан програм моћи да се примени без обзира на број лоптица на гомили?

Please try loading this page in HTML5 enabled web browsers. All the latest versions of famous browsers such as Internet explorer, Chrome, Firefox, Opera support HTML5.

Претходна лекција
Следећа лекција
A- A+
Тема
Темa

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.