Prijavi problem


Obeleži sve katergorije koje odgovaraju problemu

Jos detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link
Na žalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo Vaš zahtev.
Molimo Vas da pokušate kasnije.

Programiranje grafike pomoću Pygame, priručnik za sedmi razred

Учитавање и приказ слика

Ако сте раније користити Scratch, знате колико је интересантно било када сте ликове на екрану могли да представљате сличицама (било унапред понуђеним, било преузетим са интернета). И PyGame нуди ту функционалност.

Претпоставићемо да на располагању имамо слику мачке у датотеци macka.png. Ако овај програм покрећеш на свом рачунару (на пример, из окружења IDLE) потребно је да слику преузмеш и снимиш на исто место на коме је снимљена и изворна датотека Python програма (датотека са екстензијом py).

../_images/macka1.png

Први корак је да се слика учита. То се ради помоћу функције pg.image.load којој се као параметар наводи назив датотеке са сликом (то су обично датотеке са екстензијама png или jpg). После учитавања слике могуће је позвати convert() да би се слика превела из формата у којем је записана у датотеци у формат који је погодан за приказивање на екрану.

Други корак је приказ учитане сличице на екрану (једном учитана слика се може приказивати и на више места). То радимо помоћу функције prozor.blit којој се као параметри наводе учитана слика и позиција на коју ће се поставити њено горње лево теме. Да би се слика приказала на средини екрана, очитавамо прво њене димензије (помоћу get_width() и get_height()). Координате се онда добијају као половина разлике између димензија екрана и димензија слике која се приказује (сличица је центрирана јер се празан простор равномерно распоређује са његове обе стране).