$$ \newcommand{\floor}[1]{\left\lfloor{#1}\right\rfloor} \newcommand{\ceil}[1]{\left\lceil{#1}\right\rceil} \renewcommand{\mod}{\,\mathrm{mod}\,} \renewcommand{\div}{\,\mathrm{div}\,} \newcommand{\metar}{\,\mathrm{m}} \newcommand{\cm}{\,\mathrm{cm}} \newcommand{\dm}{\,\mathrm{dm}} \newcommand{\litar}{\,\mathrm{l}} \newcommand{\km}{\,\mathrm{km}} \newcommand{\s}{\,\mathrm{s}} \newcommand{\h}{\,\mathrm{h}} \newcommand{\minut}{\,\mathrm{min}} \newcommand{\kmh}{\,\mathrm{\frac{km}{h}}} \newcommand{\ms}{\,\mathrm{\frac{m}{s}}} \newcommand{\mss}{\,\mathrm{\frac{m}{s^2}}} \newcommand{\mmin}{\,\mathrm{\frac{m}{min}}} \newcommand{\smin}{\,\mathrm{\frac{s}{min}}} $$

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.

Корњача графика

Да ли ти је познат појам корњача графика? Ако није, не брини. Потрудићемо се да ти све објаснимо!

Корњача графика је рачунарска, векторска графика коју исцртава курсор, односно, у нашем случају, лик на координатној равни (позорници).

_images/L5-S1.png

Корњача графика поседује три атрибута. То су:

  • локација лика,

  • оријентација (правац) лика,

  • оловка.

Сама оловка има своје атрибуте. То су боја и ширина линије коју исцртава, као и њено стање (оловка може бити подигнута или спуштена).

У Скречу, сваки лик има невидљиву оловку. Ако је оловка подигнута, лик ће се кретати и неће остављати никакав траг. Ако је оловка спуштена, лик ће исцртавати путању којом се креће.

У категорији Оловка налазе се блокови који ти омогућавају да контролишеш рад са оловком - спустиш или подигнеш оловку, одредиш њену величину, боју и траг који оставља.

_images/L5-S2.png

Наш први задатак сасвим je једноставан. Лик корњача треба да нацрта линију дугачку 100 корака. Да би ти било јасније о чему говоримо, погледај видео и анализирај шта ради програм (покренули смо га 3 пута).

    Q-5: Који скуп наредби се извршава на начин како је приказано у видео-запису?

    _images/L5-Z1.png
  • Програм (скрипте) А
  • Имаш одлично запажање! Корњача полази из левог дела позорнице, што значи да њена X координата мора бити негативна.
  • Програм (скрипте) B
  • Из ког дела позорнице корњача креће? Какве су њему вредности координате X - позитивне или негативне?

Ако горње скрипте допуниш блоковима, унапредићеш програм.

    Q-6: Анализирај дати програм и покушај да одредиш шта ће лик исцртати након његовог извршавања.

    _images/L5-Z2.png
  • Лик ће исцртати испрекидану линију зелене и црвене боје, дужине по 100 корака.
  • Ако би лик исцртавао испрекидану линију, морао би да подиже и спушта оловку више пута. Таквих блокова у приказаном програму нема.
  • Лик ће исцртати пуну линију зелене и црвене боје, укупне дужине 200 корака (свака боја заступљена је са по 100 корака).
  • У праву си. Ако би лик исцртавао испрекидану линију, морао би да подиже и спушта оловку више пута. Таквих блокова у приказаном програму нема.

Цртање линија јесте прилично једноставан захтев. Хајде да видимо шта још лик може да нацрта.

    Q-7: Пред тобом је програм за цртање квадрата. Шта треба да промениш, па да лик исцрта правоугаоник?

    _images/L5-Z3.png
  • Треба да заменим први и други блок "иди 100 корака", са блоковима "иди 50 корака".
  • Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и видиш шта се исцртава на позорници.
  • Треба да додам два блока "иди 50 корака".
  • Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и видиш шта се исцртава на позорници.
  • Треба да заменим други и четврти блок "иди 100 корака", са блоковима "иди 50 корака".
  • Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и увериш се у исправност свог решења.
  • Треба да заменим два блока "окрет за 90 степени", са блоковима "окрет за -90 степени".
  • Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и видиш шта се исцртава на позорници.

Детаљнија упутства и помоћ око решавања представљених проблема наћи ћеш у видео лекцији Корњача графика.